Sara Lövestam, PRESSBILD.Sara Lövestam. Fotograf: Anna-Lena Ahlström. Piratförlaget. PRESSBILD.

Författarbesök på lätt svenska: Sara Lövestam

FULLBOKAT!

Bibliotek Uppsala bjuder in till författarbesök med Sara Lövestam. Hon är författare, språkexpert och har jobbat som SFI-lärare i många år.

Hon har skrivit flera lättlästa böcker, till exempel serien om detektiven Kouplan: Flicka försvunnen, Bedragaren, I skuggorna och Hjärterum. Böckerna handlar om spänning, mod och att leva utan papper i Sverige.

Under föreläsningen berättar Sara om sina böcker, hur det är att skriva och vara författare. Hon pratar på lätt svenska och i slutet kan du ställa frågor.

Författarbesöket riktar sig till dig som läser på SFI nivå C och D eller tränar svenska på annat sätt.

Programmet är gratis. Föranmälan krävs. Anmäl dig och din klass till anmalan@bibliotekuppsala.se.

Fler författarbesök finner du i kategorin.

Datum

19 nov 2025
Utgånget

Tid

14:00 - 15:00

Länk till eventet:

Läs mer

Arrangör

Bibliotek Uppsala
Telefon
018-7271700
E-post
kundtjanst@bibliotekuppsala.se
Webbplats
https://bibliotekuppsala.se/

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *